Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Wednesday, May 5, 2010

Minggu ke 2....

Minggu nih aku tak ler detox macam minggu lepas lagi...aku longgarkan sikit lar...
Kali nih aku bawak bekal ari2...breakfast, lunch, buah, anlene...pendek kata mmg tiada beli makanan siap di luar...Disamping memantapkan skill memasak ku, aku boleh control apa yg aku makan..belanja pun jimat...

Slalu kat depan opis aku nih ada pasar tani setiap ari selasa dan jumaat..So aku beli barang mentah like buah, sayur dan lauk mentah...balik umah siap siang basuh segala dan masuk dalam fridge...Aku tak rancang apa bekal nak bawak...ikut idea segera jer...

Skang nih apa yg aku buat mostly bila balik keje..kalo tak singgah memana sampai umah dalam kul 6.00pm..
Workout sampai kul 7.30 then cool down...pastu mandi solat...

Terus iron baju keje utk besok..pastu gi masak makan malam utk hb dan anak plus bekal aku esok ari...masa ni lah pertolongan hb diperlukan utk tolong mandikan anak..lepas masak, siap suap anak makan dan aku makan buah jer...

Pastu barular aku kemas2 apa yg patut, lipat, basuh, jemur kain sambil tgk tv..Slalu dalam kul 11 atau 12 dah boleh tido..

Esok nya pepagi terus mandi..panaskan lauk nasi..potong buah utk buat bekal..wat breakfast simple...kalo tak sempat sgt..breakfast kat opis jer...Slalunya time nih batrisyia dah terjaga....bukakkan tv channel kartun so that dia tak kacau aku bersiap...kalo pampers lenjun, kena lar tukar...dan kalo nampak cam lapar jer...aku buatkan lar susu...pepagi camni tetiba jer aku jadi superwomen...sume nak kena buat dan ingat...kalo termiss salah satu, aduyai...macam pagi tadi..dah baik nyer setting sumer...ngam2 kuar umah kul 7.00am..then sampai kat taska...raba2 beg baby kat blakang...takder....tertinggal dalam bilik tido...kena lar patah balik amik beg...makin lambat lar jawabnya...skali nak gi amik beg...hb ckp ' yang, amik abg nyer phone kat speaker box tu..heheh'

No comments: