Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Tuesday, August 10, 2010

Slamat berpuasa....

Berpuasa adalah cara terbaik untuk mengawal diet...Sebabnya kiter makan masa sahur ngan berbuka jer...tetapi adalah di ingatkan supaya makan sekadar perlu sahaj dan bukannya mengikut nafsu...So ramadhan kali nih aku akan cuba masak setiap hari so that aku tak perlu ke baazar ramadhan dan membeli benda yg bukan bukan...Heheh....

Bila dah membeli nih, mesti lar  nak di makan..kalo beli banyak2 then tak habis membazir plak...so dari membazir paksa jugak lar diri tu makan...itu yg silap nya....Kalo membeli pun, beli sekadar perlu jer...cthnya. beli sebungkus nasi ayam utk diri sendiri...ok dah...Jgn lak tambah dgn air soya cincau, murtabak ayam 2 keping dan agar2 laici 3 engget...

sahur plak mesti makan kurma, air secukupnya, nasi bersama lauk dan buah2 an...

So esok insyaAllah akan mula puasa dan aku akan update menu bersahur dan berbuka aku setiap hari...bukan untuk ikutan korang utk berdiet tapi utk peringatan kepada aku supaya tak makan byk sebab nanti nak kena publish dalam blog....eh..boleh ke gitu

Khamis lepas adlah ari terakhir wat masa nih aku workout sebab ari jumaat sibuk berkemas...sabtu ngan ahad mak dtg dan smalam ngan arini aku tak sihat...

So aku ucapkan slamat menunaikan ibadah puasa...semoga puasa tahun ini lebih mendapat rahmat dari Nya berbanding tahun lepas...Amin

ini aku 2 hari seblom mula puasa...tgk nanti nak raya caner..makin circle atau bujur sket...

No comments: