Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Tuesday, September 20, 2011

Detox 1st day

Dah lama kan tak wat detox...Setelah 2 minggu lebih perut disajikan dengan pelbagai juadah makanan yg pelik2 dan lazat2..arini aku bermula...timbang pagi tadi berat lagi banyak dari seblom mula puasa...boleh?
puasa sebulan turun 2.4kg
raya 2 minggu naik 2.8kg
Tu kontrol2 gak tuh..kalo tak kontrol mau 5 ke 6 kg naiknyer...tp takper yg berlalu biarkan berlalu...masa hadapan perlu dihadapi...

Ni lauk yg aku masak malam tadi merangkap lauk untuk bekal tengahari esoknya...


ikan kembong stim (seblom kukus)

sayur campur

dah masak


kongsi ngan batrisyia...malam tadi aku masih makan nasik sebab tak tahan tgk lauk sedap...heheh...



So menu aku arini adalah

6.30 am




Bihun singapore piring kecil + air perahan lemon + nescafe panas

air kosong dihiasi lemon 1 liter (sepanjang hari minum)
gara2 minum air nih selang 30 minit aku berkejar ke toilet..dah lar sejuk giler opis nih

10.00 am

sebiji epal merah

12.45 tghr

bekal nasi putih 2 senduk + lauk malam tadi
makan bersama dengan kawan2 opis yg sedang menikmati dominos pizza...
amat menyeksakan..tp takper..demi detox aku cuba bertahan...

4.00pm sebiji epal merah lagi...


8.00 malam

sup ayam


tapi aku masak gak lar nasik untuk si kecik nih makan...

sekian detox hari pertama...



No comments: