Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Thursday, September 29, 2011

Journey 40 days diet kini bermula...

Alhamdulillah arini aku kembali berdiet...Actuallt smalam lagi aku dah mula cuma tak brapa serius lagi...
Petang smalam aku gi beriadah bersama sikecik lebih kurang sejam kat dataran Nilai...ok gak lar sampai terbungkang aku tido malam tadi..letih btol rasa setelah lama tak beriadah...

Pakej skali ngan main bole  dan berkejar2an kat padang, boleh tahan gak dia berlari...naik mengah aku dibuatnya...malam tadi aku masak tomyam khung, kerabu mangga dan ayam goreng utk sikecik....kesian plak kat dia...takkan dia pun kena makan makanan diet macam aku gak...heheh..
hb pun ikut serta berdiet...hb aku nih kalo diet senang jer turun...kekadang sebulan diet dah nampak kurang..dia problem tang perut jer...yg lain sumer ok...aku nih nak dekat setahun diet tak jadi apa pun...huhuhu

malam tadi aku still makan sesenduk nasik lagi...
dan pagi tadi aku bawak bekal masak malam tadi...Disebabkan nak makan tomyam panas2 maka nasik tuh aku makan waktu breakfast...

kul 10.00 aku makan epal sebiji dan air cam biasa ler...agak2 bg cukup 8 gelas sehari...

So tengahhari tadi aku cuma amik 3 keping wholemeal bread bersama sapuan jem kacang....

malam ni tak tau lagi nak masak apa...plan macam nak masak ikan bakar...tengok ler caner tahap kerajinan...

Seblom terlupa, aku join gak diet anjuran kak zel... Cabaran turun 5 kg dalam masa sebulan...Aku dah daftar pun...sambil diet2 sendiri leh gak join peraduan bagi membakar semangat...

No comments: