Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Thursday, October 11, 2012

Checkup 36 minggu...

Smalam checkup yg ke brapa ntah tp utk 36 minggu ler....nurse cakap, dah masuk 36 minggu nih memang tunggu masa jer nak bersalin..maknanya kena bersedia lar bila2 masa siang atau malam....gulp....

Apa yg aku buatkan skang nih, jaga makan, banyakkan pergerakan, berkemas atau memasak, tidur dan rehat yang cukup dan tak lupa juga doa setiap kali lepas solat serta baca surah Maryam ....Walaupun ini bukannya anak yg pertama tetapi kerisauan tu tetap ada bagaikan tak pernah alami...setiap anak tuh tuah dia kan lain2....so bersedia jer lar...

Ni pic masa sambutan raya MOF aritu...sejak pregnant ni, aku jadi malas nak bergambar...cukup susah nak cari gambar aku yg full body...padehal seblom nih pantang nampak camera...posing sajer...

Checkup smalam Alhamdulillah ok..bacaan BSP ok
BP pun ok 12.8
tekanan darah pun ok
urine ok
denyut jantung baby pun ok
doc check perut bgtau kepala baby dah masuk kat laluan sepatutnya...
harap2 keadaan positif ku ini berterusan hingga slamat melahirkan...
cuma aku kena control makan dan pastikan berat badan tak naik banyak sangat...
smalam timbang 80.1kg...
minggu depan ada appoinment ngan pakar sakit puan untuk kes GDM
then checkup 38 minggu pada 24 okt...


Sejak akhir2 nih tido malam memang tak brapa nak lena dah..selang sejam ke 2 jam mesti bangun gi toilet...dah membuang tuh minum air sket....lepas sejam terjaga lagi...untuk elakkan aku kurang tido, aku akan masuk tido awal antara 10.00 ke 11.00mlm...then tido sekejap disiang hari...
mandi awal dan makan malam pun awal...rasa tak selesa plak kalo makan lewat then terus tido...
untuk elakkan kejang kaki, aku pakai stokin masa tido...tp bila kejap2 gi toilet nak kena bukak stokin jadi leceh lar pulak....kekadang pakai kekadang tak....

posisi tido pun mengiring samaada kekiri atau kekanan...ikut keselesaan...kalo tido telentang memang tak selesa...nak meniarap toksah nak mimpi ler....kekadang bila malam aku terjaga rasa macam ada tekanan kat pinggang...bila raba2, elok jer kaki sibatrisyia landing kat pinggang aku...patutlar berat semacam...
mintak hb kalihkan dia then sambung tido balik....kira macam tido2 ayam jer lar....




No comments: