Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, August 23, 2015

minggu ke 4 atkins....

nampaknya menu roti wholemeal 2 kpg dipagi hari bersama gula2 fisherman friend ntah bape ketul sehari membuatkan berat badan ku xturun....

wat masa ni aku xleh nak wat apa lg pasal makan masih kena pantang dan batuk pun xsembuh lg....aku xtau pasal apa batuk kali ni lambat sembuh...mungkin Allah xizinkan lg aku utk sembuh...mungkin ada lg dosa2 kecil yg blom terhapus....sakit tu kan penghapus dosa...insyaAllah...

Aku masih makan ubat batuk (read :manis) dan irfan masih menggaru2 bontotnya kalo xdipantau...2 ari cuti dok umah boleh la aku monitor dia...tp bila kat taska aku cuma bleh pesan kat pengasuh suh tukar diapers dia 2 jam skali xkira la kencing ke tak....

mungkin juga menu makanan yg byk goreng dan minyak menyebabkan batuk aku lambat sembuh....nampak nya aku leh makan dgg sup, sup sayur dan ikan stim sajer la nampaknya....

aku xleh nak stop diet wpun utk sementara waktu sebabnya aku tau diri aku ni camner....sedangkan cheat sehari pun aku leh melantak apetah lagi nak tunggu sembuh btol2 macam biasa lg la haru nanti......membiak2 la lemak dgn jayanya

maka....utk minggu ni aku nak kena wat method baru.....

1.MAKAN
 DIsebabkan aku masih xleh elakkan makan fisherman friend, roti dan ubat batuk yg mana xlulus DA, jadi aku akan make sure gatal2 irfan dan batuk aku sembuh dgn cepat, maka menu makanan yg aku akan ambil adalah
pagi roti bakar
tghr sup sayur, ikan bakar, @ sup dgg
malam: sup sayur ikan stim @ sup dgg

2. WORKOUT
memandangkan dah sebulan aku DA maka aku akan mula workout....zumba dance workout 30 minit sehari.....di samping kerja2 hakiki dan kerja rumah yg mmg buat tiap ari

3. GREEN TEA
seteko sehari....pg dan ptg.....air masak campur green tea 3 liter sehari...
wat masa ni pg aku minum 500ml
kat opis 1.5liter
ptg 500ml
mlm 500ml
cukup 3 liter
kekadang cukup kekadang tidak

4. BANTUAN
- aku nak start apply losyen mustajab semula bg memepercepatkan proses pembakaran lemak tepu
-pakai korset 24 jam kecuali masa mandi....aku tgh berkira2 nak beli korset yg lebih efektif....

InsyaAllah dgn method baru ni semoga ada penurunan minggu depan.....wat masa ni berat aku menten...naik 79 turun 77 jadi aku malas nak amik pic scale....rasa sedih dan down sgt....tp takper usaha tetap diteruskan hingga berjaya.....


WISH ME LUCK.......

No comments: