Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, August 6, 2017

18 days TBL

Aku dah tensen naik timbang....sebab berat tak turun-turun
xtau mana silapnya...makan dah kontrol...bersenam tiap ari tapi bila weekend....huru hara diet...sebabnya makan tak ikut masa....

kalo dalam entry seblom ni aku kena makan dalam anggaran 1800kcal setiap ari utk stabilkan aku nyer metabolisme...bila aku kira kalori makanan aku just makan dalam 1172 kcal setiap ari....tu pun rasa berdosa dah....tp tu la aku ni bukan boleh bg can sket badan makan byk...mesti naik punya...serba salah dibuatnya.....bistu caner nak buat....

Aku kena tukar
1. kaedah diet
2. menu makanan
3. cara masak


Korang boleh google je bape anggaran kandungan kalori dalam makanan....salah satu blog yg aku refer adalah blog kalori makanan....selesa tgk kat sini sebab siap ada gambar yg besar hehehe....

cth makanan aku seharian

bf 6.00 am
2 keping roti 140kcal
neslo 50 kcal

snack 10 am
green tea 0
buah lai 70 kcal

Lunch 1 pm
nasi putih 1 senduk  150 kcal
lauk ayam  300 kcal
sayur 100 kcal

snack 4pm
kekacang 12 biji 90 kcal

dinner 8 pm
telor 72 kcal
cheese 60 kcal
roti 140 kcal

total 1172

kan tak cukup.....adeh....kang makan lebih lg banyak plak naik kg.....

ni menu masak sendiri ari sabtu lepas....sup sayur telor hancur kicap dan sambal bilis goreng...nasik herba poni tajmahal,,,total 400 kcal

ni plak malam td....huhuhu....rasa berdosa tul....makan lauk je...tp fail bab sos sebab manis...pastu terminum air manis sket....dessert dgn nasik aku x amik....
kat umah ada 2 menatang ni...br je aku lap habuk...nampak sgt dah lama x guna....aku lebih suka zumba dari naik benda ni...sebab boring...xde hiburan heheheh...rasa cam terpaksa je melangkah....jadi aku selang selikan dgn zumba....

ni 20 min berjalan speed 4....jalan 1 km je...kalori yg terbakar 65 jer huhuhu


So lepasni aku nak wat method baru lak

1. kaedah diet- ala atkins tapi amik sesenduk nasi masa lunch
2. menu makanan- kena pelbagaikan dan bg cukup 1800kcal sehari
3. cara masak- kukus grill panggang sup stim....kurangkan minyak dan goreng


tu je kot buat masa ni.....masih ada 4 ari lagi nak timbang utk minggu ke 3...harap2 ada penurunan....


No comments: