Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, August 13, 2017

Beriadah di pagi sabtu

Aku ni kalo mood rajin datang mula la macam2 aktiviti aku ajak 1 family join....Sabtu lepas aku ajak hb ngan anak2 gi joging tepi tasik presint 2

park kete kat depan belon udara ni...thes wat strreching sket...then terus stat jalan dan joging...byk jalan dari lari....yg dua beradik ni asik la lumba lari....


mula2 kitorang panjat monumen alaf baru ni dulu...sampai atas....selfie the turun balik....aku pernah naik skali dulu...masa mula2 pindah opis....tu la skali....dulu semput...kali ni Alhamdulillah ...mungkin sebab dah 3 bulan aku workout....

irfan je xde kasut sukan...jadi pakai kasut jalan je




cubaan mencopot bangunan





Rasa nak dekat sejam kot kitorang jalan dan joging...dari monumen sampai depan masjid tuanku mizan....lumba lari beberapa kali gak....ada yg kakak menang ada yg abah menang...kesian irfan nangis2 dia xmenang....kakak plak lg seronok tgk adik nangis kalah lumba lari....sudahnyas aku pegang kakak suh irfan lari dulu....akhirnya menang gak...kakak plak merajuk....adeh

lepas keluar peluh ....makan mekdi lak....xjauh pun mekdi dari situ hehehe...lagipun tu ler umpan nak soh diorang bgn awal pg tu....mainan mekdi taman dan makan2

Sebab baru lepas workout maka aku makan yg lite2 jer...aku amik big breakfast...scramble egg, burger roti dan sikit sos serta hashbrown...pastu kopi....

Kalo dulu xcukup byk tu jerr...kena lebih lagi...siap dessert....siap ice latte....lepas makan siap2 blk umah....bersiap g kenduri lak

kenduri bertempat di meru klang....makan lagi...tp aku hadkan amik kuih talam seketul nasi sket lauk ayam dan kambing....air bawak sendiri.....tu pun tuan rumah asik lalu lalang suh tambah nasik hahaha...Aku suap irfan dulu...jadi nampak mcm aku makan byk la....heheheh
 Tak jauh dari situ umah member baik aku...fuziyan.....makan lagi...karipap plak....adeh....tp xpe la skali skala...xleh slalu....hancuss diet....

taman depan umah....heaven budak2 ni..tp sayang ujan renyai....xleh main laam

 Malam nya makan lagi ....nasi kambing bakar pulak...aku kongsi nasik ngan irfan....aku suap dia lebih sket dr diri sendiri....kalo dulu siap tambah tu...tp skang kena insaf sket

Pagi esoknya cek petiais xde apa nak masak utk breakfast.. nampak santan..ting....idea....
maka terhasillah nasi lemak sambal bilis dan telor rebus....aku makan nasi sket telor lebih dan sambal je......tghr xmakan....tdo masing2....ptg sket dalam kul 5 hb masak bihun spore.....

tu je cerita makan makan dan makan dihari sabtu ahad.....
Arini back on track....bf bihun smalam + tolo mata
10 am sebiji epal

tghr jap gi InsyaAllah sup dan nasik....opis aku ni ada menu baru yg sihat....slalu aku amik nasik sket + telo dadar + sayur + sup Alhamdulillah kenyang dan sihat

No comments: