Total Pageviews

Go go chaiyok

LilySlim Weight charts

Sunday, August 20, 2017

Selepas sebulan TBL

Alhamdulillah arini dah sebulan aku join contest TBL...insyaAllah ada 2bulan lagi....Aku plan kalo xdapat lagi berat ideal menjelang berakhirnya contest ni makan akan ku teruskan hingga betul2 dapat berat badan ideal....

Workout isnin sampai khamis insyaAllah settle tapi jumaat sampai ahad......Allah...... azabnya nak istiqamah....bila banyak aktiviti aku terpaksa hadkan aktiviti workout....lagipun aku dah lama tak timbang....rasa berat macam tak berubah jer...takut down jadi baik jgn timbang...makan dan minum masih lagi terjaga cuma weekend la...hancussss......

Khamis lepas ada larian selama sejam dari opis MOF sampai wisma putra...3pm ngko,,,,terik tak terik nya matahari...Aku ni dah la xbrapa nak boleh kena panas....berjelaga aku berlari bawah mataahri....tu sebab aku suka zumba...zumba keluar peluh tp xpenat mcm joging....dah la berlari panas pulak...mendaki bukit pulak....adeh....

pendaftaran



diantara peserta
larian berbukit...adeh....dah la paneh....mendaki plak...lengkap penderitaan

sampai atas takleh terus duduk...jalan2 setempt....takut pitam....dah la panas giler

muka merah padam....dah la tak brapa nak terang...malap jadi muka

panas giler huhuhu

wat workout lagi kat sini....aku wat kt tempat teduh.....


diantara peserta yg amik bahagian.....patutnya ramai lg tp xsemua leh join...tuntutan kerja








Ni diantara peserta2 yg bersemangat join TBL...aku ni nak menang hadiah tu xtau la...tp nak buat penambah semangat tu insyaAllah....

Ni diantara cabaran biggest loser...Aktiviti ni wajib hadir sebab amik kira dalam pemarkahan.....kalo sunat hadir memang aku tak join heheheh....

Seperti biasa khamis petang aku ada kelas zumba + tabata

ZIN sandra yg lead....30 min zumba 30 min lg tabata...zumba ni senang je menari ikut muzik tapi tabata ....adeh....sangat menyeksakan....tp senaman ni baik utk bhg2 tertentu badan....Aku ada terbaca artikel pasal kenapa kerja rumah tidak boleh dianggap workout wpun menggunakan tenaga yg banyak seperti mengemop ...sebabnya kerja yg bila dah rutin badan akan terbiasa dengannya...tu sebab kena pelbagaikan senaman yg kiter buat....bila dh slalu zumba kena selangselikan dgn threadmill joging tabata body combat lompat bintang skipping

bg badan tu terkejut sket....terkejut terkejut baru la lemak2 degil tu mencair...ni x...dalam comfort zone je...Aku ler tu.....adeh

 Ari rabu ni timbangan kali ke 2 utk contest ni....harap2 ada penurunan wpun sekilo....seriau lak rasa





No comments: